Novartis Music For Life

Novartis Website
Novartis Management

Responsive webdesign en interactieve game met sociale media integratie en management webapplicatie

Het project

Novartis is een Zwitsers farmaceutisch bedrijf. Voor de eindejaarsactie "Music for Life" bedacht het bedrijf een leuke actie om de focus te leggen op omgaan met dementie.

Doel: het taboe doorbreken en het algemene beeld rond de ziekte veranderen.

“Ik werk op uw zenuwen” is een online, interactief memoryspel. Geheugentraining helpt immers bij preventie van dementie.

Level één werd door een tiental neurologen en Alzheimer-specialisten gelanceerd.

Hun collega’s werden opgeroepen om ook hun portret toe te voegen en zo bijkomende levels te creëren, want hoe meer specialisten, hoe meer levels het spel bevat.

Onze inbreng

Siverra ontwikkelde een interactieve memory game en verzorgde het webdesign.

Er werd prachtig werk geleverd in samenspraak met de grafische ontwerpers en dit leverde een succesvol resultaat op.

Verder ontwikkelde Siverra een management webapplicatie waarmee Novartis heel eenvoudig hun campagne kon opvolgen en beheren.

Door de integratie met Facebook en Twitter brachten de spelers hun vrienden op de hoogte van de behaalde score.

Resultaat

De campagne ging als een lopend vuurtje doorheen de sociale media.

In slechts een week tijd werden er 1250 spelletjes uitgespeeld en werd er zo € 2500 ingezameld voor Expertisecentrum Dementie Vlaanderen.

Deze campagne is ondertussen afgelopen en de website niet meer online beschikbaar.

Bekijk nog meer projecten