Artikels en Inzichten

Hoeveel kost een website?

(en waarom wij geen prijzen vermelden op onze website)

Tijdens een presentatie van internetgoeroe Bart De Waele hoorden wij de wijze woorden dat vragen hoeveel een website kost ongeveer hetzelfde is als vragen hoeveel een auto kost.

Veel hangt af van wat u met die auto (of website) zou willen bereiken. Alle websites dienen natuurlijk om een boodschap online of mobiel over te brengen en wagens om van punt A naar punt B te gaan. Maar het overbrengen van die boodschap of de af te leggen weg van A naar B is echter vaak een heel verschillend verhaal.

Op onze website van Siverra vermelden wij om die reden expliciet geen prijzen bij onze diensten.

Elk project is een nieuw verhaal.

Voor ons is elk project een nieuw verhaal met een andere invalshoek.

Wij leren graag de werking van uw bedrijf of de drijfkracht achter uw project kennen. Wij willen dat de website of webapplicatie die wij voor u ontwikkelen perfect in uw strategie past.

Een website of webapplicatie is geen doel op zich. Deze toevoeging aan uw bedrijfsvoering moet meetbare resultaten opleveren, meer nog, het moet de vooropgezette strategische doelen bereiken. Stijgende bezoekersaantallen, meer offerteaanvragen of een succesvolle campagne zijn meetbare resultaten. Deze zorgen uiteindelijk voor de bottom line, het doel dat u voor ogen hebt in uw online strategie.

Webbedrijven die hun meer abstracte diensten in een menukaart gieten en publiceren, hebben vaak  al besloten hoeveel uren ze aan uw project willen of kunnen besteden. En dit nog voor ze naar uw verhaal hebben geluisterd.

Analyse van een project

Zonder kennis en analyse van uw markt, strategie en doel van uw bedrijf is het vaak onmogelijk om een voorstel te doen dat uiteindelijk toegevoegde waarde zal creëren.

Natuurlijk verschilt de duur van die analyse per project. Wij weten dat de functionele analyse van een Bed & Breakfast-website vaak niet zo lang duurt als de volledige functionele analyse van de backoffice van een modellenbureau. De zoekmachineoptimalisatie en Google Adwords campagne die bij de Bed & Breakfast horen, zijn dan op hun beurt van een heel andere ordergrootte dan dat modellenbureau dat via andere kanalen leads genereert.

Bovendien standaardiseren ook wij onze diensten om economisch rendabel te zijn. Toch is een goed eerste gesprek en initiële audit dé perfecte uitgangspositie voor een succesvolle samenwerking.

Het blijft een feit dat de enige manier om rendabel te blijven voor een webbedrijf dat éérst prijzen afficheert en dan een analyse doet besparen op de kwaliteit is. Zogenaamde scope creep zal niet weg te denken zijn in dergelijke situatie en dit speelt nooit in het voordeel van de samenwerking.

Transparantie naar de klant

Dit neemt niet weg dat de klant steeds voor aanvang van de werken exact moet weten wat de kostprijs zal zijn. Zowel van vaste prijzen die bij de ontwikkeling horen als van suggesties van variabele prijzen die bij marketingbudgetten kunnen horen.

Wij vermelden na onze analyse steeds wat de klant kan verwachten, welke diensten wij zullen aanleveren maar ook wat wij niet zullen doen.

Dit klinkt misschien hard, maar voor ons zijn dit de basisingrediënten voor een succesvolle samenwerking. Wij merken dan ook dat dit iets is dat onze klanten enorm appreciëren.

Heeft u meer vragen over onze webdiensten of zou u graag vrijblijvend uw online strategie eens met ons doornemen, aarzel niet om ons te contacteren!

Werkt u in een webdesign- of webontwikkelingbedrijf? Vermeldt u standaardprijzen online en wat is de impact hiervan op uw projecten?


Reageer

Blijf op de hoogte van de recente ontwikkelingen van Siverra.

Door u in te schrijven op onze nieuwsbrief ontvangt u maandelijks interessante artikels en inzichten die ook uw bedrijf en uw website kunnen helpen.

Nieuwsbrief